Sessions

UNITAT DIDÀCTICA:     JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 1  JOCS DE COOPERACIÓ

Objectius específics:
-Fomentar la cooperació dins del grup
-Descobrir el joc com una forma lúdica per gaudir amb els companys
-Utilitzar el joc com una eina per la integració social
Continguts:
- Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.
Instal·lació: Gimnàs
Material: Ars i globus

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS         
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

Les consignes
Quan el mestre done una consigna concreta, tots els jugadors duen realitzar-la, aquesta determinarà l’actuació dels alumnes.

Exemples:

- Per parelles / parelles mixtes
- Per grups de cinc
- Per color de camisa
- Per la lletra inicial del nom
Tot els jugadors corren per tot arreu de la pista a un ritme suau.
5 min
Part principal

Joc de l’embolic:
 Quan el mestre indique tots els alumnes tenen que fer un embolic sense soltar-se de les mans creuant-se entre si, i després tenen que intentar desenvolupar-se.



Joc del llac màgic :
 Els jugadors tenen que passar d’una part del llac a l’altra, però sols val anar per damunt de les roques ( Ars) , si algú posa un peu dins del llac el seu cor es congelarà i d’aquesta manera altre company tindrà que salvar-lo fent-li una besada o una abraçada.

Variants:
- Per parelles mixtes
- Eliminar ars
- A la “pata coixa”

Joc dels ars musicals:
 Existirà un ar menys que jugadors, però en aquest cas els jugadors no s’eliminen. Tots els jugador correran al voltant dels ars quan la música sone, quan la música pare deuran de col·locarse dins dels ars.

Joc del globus flotant:
 Els jugador deuran de mantenir el globus enlairat entre tots, però quan algú colpege el globus es seurà al terra, la intenció del grup serà que es seguen tots abans que el globus toque el terra.
Variants:

- Colpeig amb el cap
- Colpeig amb la no dominant.
- Colpeig amb el colze.
 Els jugadors es col·locaran tots junts agafats d’una mà a un company i amb l’altra mà a un altre company, així formarem una cadena que es compondrà per tots els companys de la classe.


Es delimita un espai que serà el llac, aquest dependrà del nombre de jugadors.












Aquest joc es similar al de les cadires musicals, la diferència està en que canviem cadires per ars col·locats formant cercle en terra.


El jugadors es diposen per tot arreu de la pista.
30 min
Part final

Joc de les figures:
 Els jugadors deuran de formar figures per grups amb el seu cos. El mestre anirà donant el nom de les figures.

El jugadors es disposen per tot arreu de la pista.
5min
                                  

UNITAT DIDÀCTICA:     JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 2  JOCS DE COOPERACIÓ

Objectius específics:
-fomentar la cooperació dins del grup
-Descobrir noves formes de desplaçament
-Utilitzar el joc com eina per la integració social
Continguts:
_Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.
Instal·lació: Gimnàs
Material: Globus, pilotes de tennis, matalassos, bancs

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS         
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

Al ritme dels aplaudiments. Aquest joc consisteix en escoltar al company i saber interpretar el ritme de palmades. El company situat darrere pegarà palmades i el company de davant haurà de pegar tants passos com palmades. Després canvien el rol
Per parelles, al voltant de tot l’espai del gimnàs
5 min
Part principal

Transports per parelles

_transportarem
 un globus amb les mans
_ ara, agafats d’una mà i colpejant amb qualsevol part del cós.
_també la pilota amb els melics junts
_la transportem sempre pegant un bot en terra i intercanviant els colps, es a dir, cada volta colpeja un company

Transports per grups
_per grups transportem un globus amb qualsevol part del cós, sempre colpejant una persona diferent.
_ igual que l’anterior, però ara una persona quan colpeja seu en terra i fins que l’altra no colpeja no pot alçar-se
_transport del globus amb sols colpeig de extremitats superiors del cós
_canviem el globus per una pilota, i la transportem com la primera consigna
_ara amb dos matalassos per grup, ens haurem de transportar damunt d’ells, sempre i quan estiguen tots damunt del matalàs.
_farem la cinta transportadora. Tots els membres del grup gitats boca avall en terra, hauran de desplaçar-se transportar a altre membre del grup, girant sobre sí mateixos.

 Per parelles, situats a un extrem del gimnàs, haurem de fer el transports fins l’altre extrem i tornar al lloc d’inici




















En grups de 6 o 7 persones. Situats a un extrem del gimnàs hauran de transportar fins l’altra part i tornar al lloc d’inici.

30 min
Part final

Joc del banc
Escoltarem les consignes del mestre i ens haurem d’organitzar sense caure del banc.
Grups de 6 o 7 persones, damunt d’un banc.
5min



UNITAT DIDÀCTICA:     JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 3  JOCS D’OPOSICIÓ

Objectius específics:
- Descobrir el joc com una forma lúdica per gaudir amb els companys
-Respectar les normes i regles dels jocs
-Ensenyar a guanyar i  a perdre
Continguts:
_Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc. Elaboració i compliment d’un codi de joc net.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.


Instal·lació: Gimnàs
Material: globus i una sabata

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS         
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

Simon diu
El truc està en la frase màgica que és "Simón diu". Si Simón diu "Simón diu salta", els jugadors han de saltar o queden eliminats.
És tasca de Simó intentar aconseguir que cadascun quede fora el més ràpidament possible, i és feina de cadascú romandre 'dins' tant de temps com sigui possible. L'últim dels seguidors de Simón a mantenir guanya.


Un dels participants és el que dirigeix ​​l'acció. Els altres han de fer el que Simó diu.

5 min
Part principal

"La batalla dels globus
El joc consistix a tractar de xafar el globus del contrincant sense que li xafen el seu. Al participant que se li rebenta el globus queda eliminat.




Pelea de gallos
El joc consisteix a tractar de tirar el contrincant, espantant-ho amb les mans, sense parar-se ni colpejar amb els puny. Variant: els alumnes hauran de portar les mans col·locades darrere de l'esquena, i carregar un contra un altre espantant-se amb els muscles i braços.

La sabateta
El jugador o la jugadora que paga, que és el que ha quedat dret, duu una sabata a la mà i fa voltes al cercle mentres tots canten:
“Sabateta la tinc tinc, si l’amago si l’amago, sabateta la tinc tinc, si l’amago no la tinc. I el qui la tindrà, la sabateta la sabateta, i el qui la tindrà, la sabateta correrà.”
Mentre dura la cançó, ha de deixar la sabata darrere un dels jugadors i, quan s’aturen de cantar, tots han de comprovar si tenen la sabata al darrere. El que la té, s’ha d’alçar i agafar el que paga, que ha de procurar asseure’s al lloc que aquell ha deixat buit. I torna a començar el joc.


Cada un dels participants tindrà un globus amarrat en un dels seus turmells de manera que quede  aproximadament 10 cm.


Per parelles, i en cunclilles amb les cames flexionades, sense arribar a col·locar-se de genolls, un enfront de l'altre.






Els participants en aquest joc, excepte un, s’asseuen a terra fent un cercle i es tapen els ulls amb les mans.

30 min
Part final

L'assassí.
L'assassí intentarà matar tots els membres del cercle, sense que el policia li pille. La forma de matar serà fent l'ullet al company, quan el seu company li vegi dirà "Estic mort", tot i que haurà d'esperar una mica, per al bon funcionament del joc (la persona morta ha tombar per poder diferenciar de la resta). El policia tindrà tres oportunitats per endevinar qui és l'assassí. L'Assassí serà elegit pel monitor o professor, sense que els altres ho sàpiguen. El policia serà escollit a l'atzar, i tothom sabrà qui és. El joc pot acabar de tres formes diferents:
1 L'assassí aconsegueix matar tots els membres del cercle sense que el policia ho descobreixi.
2 El policia enxampa a l'assassí.
3 El policia gasta les 3 oportunitats que té per poder endevinar qui és l'assassí, pel que guanyaria el joc aquest últim.
Espai de joc: Tant a cobert com a l'aire lliure formant un cercle.
Tot el grup s'asseurà en cercle de tal manera que es puguin veure les cares uns als altres sense excepció. En el joc hi haurà un assassí i un policia que tindran els papers principals del joc.
 5 min



UNITAT DIDÀCTICA:       JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 4  JOCS D’OPOSICIÓ

Objectius específics:
- Descobrir el joc com una forma lúdica per gaudir amb els companys
- Respectar les diferents normes proposades dels jocs
-Ensenyar a guanyar i a perdre
Continguts:
_Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.

Instal·lació:gimnàs
Material: indiaques, mocadors, ars,

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS           
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

Els llobs i els caçadors
Tots porten un mocador penxat al pantaló per arrere, consiteix en agafar el major nombre de mocadors, al que li agafen, a de seguir furtant mocadors. El company que més mocadors tinga a la fi, guanya.
Pols corporal
Agafats d'una mà i tenint un peu en contacte amb el del rival, que no es pot moure, s'intenta desequilibrar l'adversari.
Tots els alumnes junts, correguent per mitg camp del gimnàs.








Per parelles utilitzant tot l’espai del gimnàs
10 min
Part principal

Les Quatre esquines
Es coloquen quatre aros forman un quadre, a cada aro es ficara un del grup dins, quedant-se u en mitg sense aro. A la senyal cadascú tindrà que buscar un aro per ficarse dins d’ell, el company que no troba un aro vuit, queda en mitg en el següent torn.

La pesca
Un company es colocarà en mitg del camp correguent per la línea, la resta de companys intentaràn passar la línea sense ser agafats, al que agafen pagarà am la resta de companys agafats.

La indiaca
Separats per una xarxa,
s 'ha de colpejar la indiaca amb qualsevol part del cos, per fer-la caure al camp
contrari.

Amagatall
Un jugador es col.loca en una zona amb els ulls tapats
mentre els altres s'amaguen, acte seguit intenta buscar-los i quan els veu crida el seu nom des de la zona de vigilància. Els al.ludits, surten del joc. En cas que un jugador arribi a la zona del vigilant sense ser nomenat, pot salvar tots els altres jugadors si diu el seu nom, i el joc toma a començar. Si això no succeeix, el primer jugador descobert fa de vigilant a la propera partida
 Separats en grups de cinq persones, repartits per tot l’espai aprofitable.








Tota la clase, utilitzant tot l’espai del camp de futbol sala.





Fiquem una xarxa dividint el terreny en dues camps, i ens dividirém per parelles.


Formem grups xicotets, i cada grup agafa una xicoteta zona del gimnàs
30 min
Part final

1.Cuncuna cega
Tots amb els ulls embenats excepte un per equip. Cada equip es forma en fila prenent els muscles del davant on l'últim és el que no té la vista embenada. El missatge ho transmet l'últim estrenyent el muscle al davant el que li estrenyerà el mateix muscle al de davant seu, així successivament fins a arribar al primer. S'estreny el muscle del costat cap al qual s'ha de girar i mentre més vegades s’estranya major serà el gir. Guanya el primer equip
1. Es formen  tres o quatre equips, L'objectiu és que els equips recórreguen un circuit o camí guiats per l'últim de la fila el que pot donar les instruccions al primer parlant-li o transmetent un missatge.



UNITAT DIDÀCTICA:       JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 5  JOCS DE COOPERACIÓ OPOSICIÓ

Objectius específics:
- Crear confiança en sí mateix i amb els companys.
- Descobrir el joc com una forma lúdica per gaudir amb els companys
- Fomentar la cooperació dins del grup

Continguts:
_Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc. Elaboració i compliment d’un codi de joc net.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.
Instal·lació: Gimnàs
Material: Pilotes, mocadors, matalassos, cons.

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS           
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

1..El túnel :
 Es tracta de formar una fila tots amb les cames obertes la forma de avançar es, el últim de la fila deu desplaçar-se entre les cames dels companys com una serp fins arribar al principi de la fila.


1.La classe es dividirà en dos equips, cada equip deurà de arribar abans que l’altre a la meta.



2. "Dos equips separats uns deu metres (darrere d'una línia) . En el centre, el baló
10 min
Part principal

2. Balons fora:
 A un senyal, els equips comencen a llançar les pilotes sobre el baló, intentant que aquest arriba a la línia de l'equip contrari. Es pot sobrepassar la línia per a arreplegar pilotes però no es pot tirar per davant de la línia."
1.      Pilota caçadora
Els caçadors intentar caçar amb la pilota als altres jugadors, donant-los en el cos, per a salvar-los hauran d'anar on estan els seus propis companys i pujar-los damunt de l'esquena. Els caçadors poden passar-se la pilota.
 Variants: Els caçadors hauran de colpejar els companys només en la part posterior del cos."

2. L’assalt
En el terreny es col·loquen dos matalassos amb cons que seran els tresors. L'equip atacant ha de traspassar el camp per aconseguir el tresor sense que cap defensor li roba el seu mocador. Si açò ocorre, els defensors porten a la presó (el seu matalàs) als atacants, però si un d'estos aconsegueix atrapar el tresor aconsegueix un punt. Si els defensors acaben atrapant a tots els atacants aconsegueixen un punt.


4. La piràmide
Dos equips, quan el mestre indique cada equip haurà de desplaçar-se fins  l'àrea i formar una figura el més alta possible amb els components de l'equip, l'equip que aconsegueixca realitzar la figura mes alta en un minut guanyarà.
1. "Dispersos pel camp de joc amb tres voluntaris (caçadors). Els que siguen aconseguits seran morts i hauran d'anar-se'n a alguna de les dos porteries, per a ser salvats els companys que no són morts hauran d'intentar salvar-los


2. Es divideix el grup en dos equips (atacants i defensors). Tots els jugadors porten penjat darrere a l'altura un mocador (cada equip d'un color).








3. El joc es realitza per parelles en un cercle delimitat.







4. Es divideix  la classe en dos o tres grups, formen la figura en qualsevol part del espai.
30 min
Part final

El viatge d’una bombolla
Narrarem un conte del viatge d’una bombolla, mentres tots el alumnes estan tirats en terra.
Tota la clase tirats per terra agafant l’espai adequat per poder escoltar millor la narració
5 min
                                  


UNITAT DIDÀCTICA:       JOCS DE OPOSICIÓ, JOCS DE COOPERACIÓ I JOCS DE OPOSICIÓ-COOPERACIÓ                                            CURS: 5é PRIMÀRIA
SESSIÓ Nº: 6  JOCS DE COOPERACIÓ OPOSICIÓ

Objectius específics:
- Descobrir el joc com una forma lúdica per gaudir amb els companys
- Respectar les normes del jocs i respectar els companys
- Fomentar la cooperació dins del grup

Continguts:
_Ús adequat de les habilitats i estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació-oposició
_Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc. Elaboració i compliment d’un codi de joc net.
_Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.

Instal·lació: gimnàs
Material: pilotes, guix

           
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS           
ORGANITZACIÓ
TEMPS I REPRESENTACIÓ
Part inicial

1. la pilota boja:
Anirem corrent per un espai delimitat i s’introduiran diferents pilotes entre els participants. Aleshores, l’objectiu del joc serà colpejar amb pilotes als companys i seure’ls tots al terra. Però els companys asseguts si agafen una pilota i fan una passada a un company assegut podran ser alliberats.

1.de manera individual per tot l’espai delimitat

10 min
Part principal

El cementeri
Dos equips cadascun en el seu camp, i amb la zona dels morts darrere del seu camp. Hauran de colpejar amb una pilota als jugadors contraris sense poder passar al camp contrari fins que tots els membres de l’equip contrari queden a la zona de morts. Quan colpejem un jugador anirà a la zona de morts. Per salvar-se hauran de colpejar des de la zona de morts algun jugador contrari
Variant: introduir més d’un baló.

. Cotxes cavallets
En un espai pujar-se a cavallet d'un company i intentar tocar a les altres parelles fins traure'ls de la zona. Les parelles que vagen eixint de la zona quedaran eliminades. Guanyarà la parella que es quede.

Dos equips cadascun en el seu camp.
















Per parelles en una zona delimitada.
30 min
Part final

Sessió de relaxació on els company hauran de seguir els moviments que descriu el narrador
En terra gitats amb matlassos

                                  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada